چرا به طراحي سايت نياز داريم؟ سايت يا شبكه هاي اجتماعي؟

۶۳ بازديد ۰ نظر

طراحي وب سايت

طراحي سايت آميزه اي از دانش، هنر و خلاقيت استفاده از عناصر ديداري، و توان مهندسي در چيدن آن ها كنار يكديگر است. هنگامي كه يك سايت بر مبناي اصول و هارموني اجزا طراحي شود علاوه بر جذب نگاه دائمي مخاطب، ميتواند فارغ از محدوديت هاي زمان، به اثري جاودانه تبديل شود.

امروزه سفارش طراحي وبسايت در ليست اولويت هاي هر شركت يا كسب و كاري قرار گرفته است. صاحبان مشاغل ميدانند كه روز به روز به تعداد كاربران اينترنت افزوده ميشود و برخورداري از پايگاهي خوب در دنياي مجازي نياز به توجه ويژه اي دارد. افزايش تاثيرگذاري يك سايت در جلب نظر مخاطب و همچنين تخصصي شدن حرفه طراحي وبسايت، ميطلبد كه نگاهي حرفه اي به اين مقوله داشته باشيم.

f8vz_b1.jpg

تاثير طراحي وب سايت در كسب و كار ها...

روزانه هزاران وبسايت در جهان، صدها وبسايت در ايران و احتمالا ده ها وبسايت كه مستقيم يا غيرمستقيم رقيب شما محسوب ميشوند راه اندازي ميگردند. يافتن جايگاهي مناسب و محكم در اين ميان موفقيتي است كه به سادگي محقق نميشود و قواعد انجام آن در تخصص طراحان حرفه اي سايت است. شركت نرم افزاري اسپاد با شناخت جامعي كه از فضاي مجازي دارد، كسب و كارتان را بررسي كرده و وبسايت شما را مطابق با نيازهايتان و سليقه مخاطبان شما طراحي ميكند. بدين ترتيب ميتوانيد كسب و كارتان را در دنياي مجازي نيز به درستي معرفي كرده و با طراحي سايت حرفه اي، خدمات و محصولات خود را به خوبي به مخاطبانتان ارائه كنيد.

اگر در حال حاضر يك وبسايت داريد اما زمان زيادي از فعاليت آن ميگذرد، پيشنهاد ميكنيم كه آن را به دست طراحان و تحليلگران با تجربه اسپاد بسپاريد تا سايت شما را بررسي كرده و در صورت نياز تغييرات و بهينه سازي هايي را روي آن اعمال كنند؛ در اين صورت مي توانيد مطابق با تكنولوژي روز طراحي وبسايت حركت كنيد. اگر هم هنوز سايتي نداريد، تيم مجرب اسپاد آماده است تا با طراحي وبسايت خلاقانه و بروز و بهينه سازي و سئوي سايت مسير روشني را در كسب و كار آنلاين برايتان فراهم سازد.

چرا به طراحي سايت نياز داريم؟ سايت يا شبكه هاي اجتماعي؟

فرض كنيد صاحب يك وبسايت فروشگاهي هستيد، اينكه صرفا با مخاطبانتان در ارتباط باشيد يا عكس محصولات را به آنها نشان دهيد كافي نيست، بلكه بايد با يك وبسايت فروشگاهي جامع و مناسب، شرايطي فراهم كنيد كه كاربران به شكلي آسان و سريع اقدام به خريد كنند. همچنين ميتوانيد به طور دقيق آمار بازديد كاربران، ميزان فروش و تمامي فعاليت ها را مديريت كنيد.

البته با انجام بازاريابي شبكه هاي اجتماعي ميتوانيد فعاليت خود را در اين فضا مديريت كرده و بهترين نتيجه را از آن بدست آوريد.

شركت اسپاد با سابقه طراحي وب سايت فروشگاهي ، نيازها و خواسته هاي شما را برآورد ميكند و با بودجه متناسب شما وب سايت در خور شما را طراحي خواهد كرد.

 

تخصص هاي دخيل در طراحي وب سايت

افرد و تخصص هاي مختلفي در روند طراحي سايت نقش دارند. شركت اسپاد طي سالها فعاليت حرفه اي در اين زمينه، متبحرترين و متخصص ترين ها در حوزه طراحي وبسايت را در قالب يك تيم منسجم در كنار هم قرار داده تا بهترين خروجي ممكن حاصل شود. سفارش طراحي سايت شما از اولين گام يعني مشاوره تا آخرين گام يعني راه اندازي، بدست بهترين افراد سپرده خواهد شد. همانطور كه در ساختن يك برج بلند قامت اشخاص مختلف با تخصص هاي متفاوت در كنار يكديگر فعاليت ميكنند، در اسپاد نيز پروژه طراحي سايت توسط تحليلگران، طراحان، برنامه نويسان، پشتيبانان و مديران پروژه به شكلي هماهنگ و ساختار يافته انجام ميشود. پس از پياده سازي كامل سايت، متخصصين بازاريابي ديجيتال و بازاريابي محتوايي اسپاد، پيشنهادات حرفه اي خود را جهت ورودي شكوهمندانه و حضوري موفق در محيط مجازي، به مشتريان محترم ارائه ميكنند.

فاكتورها و مفاهيم طراحي سايت

همواره طراحي وب سايت در چهارچوب و قالب مشخصي انجام ميشود. رعايت استانداردها و اصول طراحي وبسايت و همچنين توجه به تكنولوژي هاي روز طراحي وبسايت در اين امر مؤثر است.
اگر نيازبه طراحي سايت حرفه اي داريد ، شركت اسپاد با تجربه چندين ساله در طراحي وب سايت هاي حرفه اي با گستردگي مشتريان در سطح كشور آماده همكاري با شما براي طراحي ، پياده سازي و پشتيباني حرفه اي وب سايت شماست.

 

 

ريمپ خودرو در كاراك؛ معتبرترين مركز ريمپ

۶۶ بازديد ۰ نظر

ريمپ خودرو در كاراك؛ معتبرترين مركز ريمپ

 

hrsx_c2.jpg

به دست آوردن بيشترين بهره از اتومبيل خود از نظر عملكردي و اقتصادي راهي عالي براي بهبود تجربه كلي رانندگي و صرفه جويي در هزينه هاي سوخت در طي ماه ها و سال ها است. در حالي كه تنظيم اتومبيل براي دست يابي به عملكرد بهينه گاهي ممكن است براي بسياري از رانندگان بغرنج و پيچيده به نظر برسد، شايد براي شما جالب باشد كه بدانيد اين كار با ريمپ كردن در كمتر از 30 دقيقه انجام مي شود. بنابراين اولين سوالي كه ممكن است در ذهن هر فردي ايجاد شود اين است كه ريمپ چيست؟ در ادامه به بررسي پاسخ اين پرسش مي پردازيم.

ريمپ چيست؟

ريمپ كردن كه گاهي تنظيم ECU نيز ناميده مي شود، زماني اتفاق مي افتد كه تنظيمات واحد كنترل موتور خودرو (ECU) براي بهبود بخش هاي متعددي از عملكرد وسيله نقليه تغيير يابد. از طريق باز نويسي تنظيمات موجود با نرم افزار جديد، مالك خودرو با برنامه ريزي مجدد مي تواند تزريق سوخت، جريان هوا، سنسورها و ساير موارد را مديريت كند.

وسايل نقليه موتوري توسط كامپيوتري معروف به واحد كنترل موتور (ECU) هدايت مي شوند. اين كامپيوتر كوچك موارد مرتبط با موتور مانند زمان احتراق، نسبت هوا به سوخت و افزايش فشار را كنترل مي كند. با تنظيم اين پارامترها مي توان بهره وري خودرو از نظر عملكردي يا اقتصادي (يا گاهي در هر دو زمينه) را افزايش داد. ريمپ كردن در حقيقت نصب يك نرم افزار ديگر بر روي كامپيوتر خودرو و جايگزين كردن آن با نرم افزار پيش فرض كارخانه سازنده است. اين نرم افزار جديد تنظيمات سفارشي و اختصاصي براي كسب بيشترين بهره از موتور را ارائه مي دهد. اين تنظيمات معمولا با اتصال يك لپ تاپ به درگاه OBD خودرو نصب مي شوند؛ اين بدان معنا است كه مي توان اين كار را بسيار سريع انجام داد.

براي ريمپ كردن وسايل نقليه قديمي تر مجبور هستيد تراشه كامپيوتر موتور خود را به طور كامل برداشته و با يك تراشه جديد كه نرم افزار جديد در آن موجود است، جايگزين كنيد. به همين دليل در گذشته به اين كار چيپينگ (chipping: يا تراشه برداري يا تعويض تراشه) گفته مي شد.

ريمپ خودرو چه تاثيراتي دارد؟

با تغيير نرم افزار ECU، موتور خودرو مي تواند خيلي بيشتر از حداكثر توانايي خود كار كند. به طور پيش فرض، عملكرد بيشتر خودروها پس از ترك كارخانه به دلايل مختلف كاهش مي يابد. علاوه بر اين، وسايل نقليه هميشه داراي ضمانت هستند و آخرين چيزي كه سازنده مي خواهد اين است كه مجبور به بازسازي يا تعويض موتورهاي آسيب ديده باشد. به همين دليل عملكرد هميشه به طور پيش فرض در حد توان موتور حفظ مي شود.

اكثر توليدكنندگان و سازندگان خودرو تمايل دارند پيش از توليد نسخه كاملا جديد و ارائه آن به بازار، نمونه هايي از مدل قديمي كه پيش تر توليد شده را با برخي تغييرات ظاهري روانه بازار كنند. با اعمال اين تغييرات در تنظيمات ECU موتور خودروهاي تغيير ظاهر يافته، سازندگان مي توانند سريع تر و آسان تر سطح عملكرد خودروها را تغيير و ارتقا دهند و بدون آن كه به مهندسي اضافي احتياج داشته باشند آن ها را بهبود بخشند.

bpyt_c4.jpg

آيا ريمپ كردن تنها تغيير يك نرم افزار است؟

بله؛ ريمپ كردن در حقيقت به مرحله اول تنظيماتي كه شركت ها و مراكز تنظيم و تقويت خودرو ارائه مي دهند، گفته مي شود. مرحله اول تقريبا فقط يك تغيير ساده نرم افزار ECU است. مرحله دوم و مراحل بعدي آن معمولا شامل تغييرات بيشتر نرم افزار و همچنين سخت افزارهاي اضافي مانند سيستم اگزوز جديد و پمپ سوخت فشار قوي و ... خواهد بود. مراحل سوم و چهارم اغلب شامل به روزرساني توربو شارژر (موتور شارژ كننده توربين) يا سوپر شارژر (دستگاه هوا و سوخت رساني بيشتر) خودرو است. مراحل بعدي به كار تهاجمي نياز دارد و نسبت به مرحله اول بهره وري عملكردي كم تري را به دنبال دارد.

آيا ريمپ كردن براي موتور خطرناك يا مضر است؟

تغيير تنظيماتي كه بر كنترل موتور خودرو اثر مي گذارد، مي تواند اثرات مضر و مخربي نيز داشته باشد؛ همه اين تاثيرات بستگي به اين دارد كه چه كسي اين نرم افزار را نوشته است و اينكه مسئول تنظيم كننده تغييرات وسايل نقليه چگونه آن ها را بر روي  خودرو پيكربندي كرده و اعمال مي كند. به همين دليل ما هرگز توصيه نمي كنيم كه خودتان نرم افزار را نصب كنيد يا جهت تغيير نرم افزار به مراكز تاييد نشده مراجعه كنيد. شركت هاي تنظيم كننده ويژه اي وجود دارند كه نرم افزارهاي ECU را مي نويسند؛ آن ها معمولا اين نرم افزارها را آزمايش كرده و آن ها را پيش از عرضه عمومي، براي مدت يك سال يا بيشتر در اختيار بسياري از وسايل نقليه قرار مي دهند.

آيا ريمپ كردن خودرو بر گارانتي و ضمانت كارخانه سازنده تاثير دارد؟

از آنجا كه نرم افزار نصب شده به ندرت توسط كارخانه سازنده وسيله نقليه نوشته شده است، به احتمال زياد هر گونه ضمانت و گارانتي موجود را باطل كرده و از بين مي برد. زيرا كارخانه سازنده نمي خواهد بهره وري موتور را به حداكثر ميزان ممكن و يا فراتر از آن برساند و بنابراين در صورت بروز خطا و اشتباه در فرآيند ريمپ كردن، شما بايد هزينه بازسازي و تعمير موتور را شخصا بپردازيد و اين مسئله مشمول گارانتي نمي شود.

آيا ريمپ كردن بهره وري اقتصادي را نيز به اندازه عملكرد بهبود مي بخشد؟

اين مسئله به نحوه رانندگي شما بستگي دارد. از نظر تئوري، بسياري از موتورها قادر به دست يابي به همان بهره اقتصادي با همان موتور پيش از ريمپ شدن هستند. حتي گاهي اوقات مي توانند كارايي بيشتري نيز داشته باشند. نكته مهم اين است كه معمولا با افزايش انرژي و قدرت موتور اتومبيل ها، مصرف سوخت بيشتر از گذشته مي شود. از اين رو، دليل اصلي ريمپ كردن موتور خودرو، افزايش عملكرد آن است.

آيا ريمپ كردن خودرو مزيت هاي ديگري به غير از بهبود وضعيت عملكردي و اقتصادي آن دارد؟

بله؛ بسته به نرم افزاري كه نصب كرده ايد و نقشه جديدي كه تعريف كرده ايد، برخي وسايل نقليه از حالت والت (valet mode) و ايموبلايزر (immobiliser mode) نيز بهره مي برند كه مي توانيد آن را با سوئيچ اصلي فعال كنيد. حالت ايموبلايزر يك سيستم امنيتي الكترونيك است كه در خودرو‌ها نصب مي‌شود و مانع از روشن شدن خودرو مي شود؛ مگر اين كه از سوئيچ اصلي خودرو استفاده شود. اين سيستم از سرقت خودرو با روش‌هاي سنتي چون اتصال سيم هاي سوئيچ جلوگيري مي كند. در واقع اين حالت همان سامانه ضد سرقت خودرو بوده و بدان معنا است كه حتي اگر يك سارق قصد سرقت خودرو شما را داشته باشد، اتومبيل شما حركت نخواهد كرد. چرا كه بدون آن سوئيچ، خودرو قابل حركت و رانندگي نخواهد بود.

حالت والت يا اعزام به تعميرگاه نيز مي تواند بسيار مفيد باشد. اين امكان براي زماني كه شما اتومبيل خود را در اختيار شخصي قرار داده ايد كه نمي خواهيد مسافت طولاني را با آن رانندگي كند اما براي جا به جايي خودرو به نوعي دسترسي نياز دارد، كارايي خواهد داشت. به عنوان مثال هنگامي كه به يك رستوران مراجعه كرده و پيشخدمت مي خواهد اتومبيل شما را به پاركينگ اختصاصي مجموعه منتقل كند با فعال سازي اين حالت اجازه استفاده طولاني مدت از خودرو را به وي نخواهيد داد. حالت والت عملكرد و حداكثر سرعت را به طور چشمگيري محدود مي كند. (به عنوان مثال حداكثر سرعت اتومبيل شما ممكن است به 16 يا 32 كيلومتر در ساعت برسد.)

بنابراين مي توان گفت كه ريمپ كردن (بهينه سازي برنامه كامپيوتر خودرو) مزاياي بسياري دارد و شما از اين طريق مي توانيد موتور خودرو خود را تقويت كرده و عملكرد آن را بهبود بخشيد.

منبع: خبرگزاري تسنيم

 

 

چرا هر چه مي خوانم، نتيجه نمي گيرم؟

۶۲ بازديد ۰ نظر

چرا هر چه مي خوانم، نتيجه نمي گيرم؟

0yaz_b8.png

 

«من سه هفته است كه درس مي خوانم ، اما فايده اي ندارد. من در امتحاني كه اين هفته دادم هيچ پيشرفتي نكردم و سطحم حتي پايين تر است. من از ديروز كه نتيجه آزمون جديد را گرفتم ، نااميد و افسرده ام. "بعضي اوقات فكر مي كنم كه نبايد درس بخوانم، چون نمي توانم!"

من هر سال از جمله دانش آموزان ، به ويژه دانش آموزان دبيرستان ، چنين حرفه هايي را مي شنوم. جواناني كه مي گويند عليرغم درس خواندن و تلاش بي وقفه در چند روز گذشته ، آنها نتوانسته اند به نتيجه خوب يا كمي دلگرم كننده برسند و به همين دليل نااميد شده و مي خواهند مدرسه را ترك كنند.

اين دسته از دوستان تصور مي‌كنند كه دو يا سه هفته درس خواندن، بايد بار كوتاهي‌هاي چند ماهه يا حتي چند ساله آنها را بردوش كشد و خيلي زود نتيجه بگيرند. مي‌خواهم بگويم دانش آموزي كه مدت كوتاهي است به صورت مفهومي درس مي‌خواند و در سال‌هاي قبل هم آزمون سراسري مورد توجهش نبوده است و در دروس پايه اشكال اساسي ‌دارد، روند پيشرفتش كندتر است، و براي رسيدن به تراز و رتبه‌هاي بهتر، بايد بيشتر تلاش كند؛ پس بايد اول دقت كنيد كه اين دير بازده بودن، منطقي است.

براي شروع طوفاني كنكور ???? با حرف آخر، همين الان كليك كنيد.

البته مي‌توان راهكارهايي براي بازدهي زودتر و بهتر پيشنهاد داد كه در اينجا به تعدادي از آنها اشاره مي شود:

 

 

 

صبور باشيد

 

از قديم گفته‌اند: «رهرو آن نيست كه گه تند و گه آهسته رود هرو آن است كه آهسته و پيوسته رود.» درس خواندن براي كنكور يكي از اهداف بلند مدت است و موفقيت در آن مستلزم صبر ، تلاش ، پشتكار و روحيه خستگي ناپذير است.

در واقع ، شما بايد به اين روش آرام و به طور پيوسته حركت كنيد و مداوم بودن بسيار مهم است. درس خواندن شما نبايد نوسان داشته باشد و با تمام توان براي مدت كوتاهي مطالعه كنيد. چيزي شما را نااميد يا دلسرد بكند، و ساعات مطالعه شما براي مدتي كاهش يابد و پس از مدتي، دوباره خوب مطالعه كنيد و دوباره سقوط كنيد.

 

اگر مي خواهيد در كنكور سراسري نتيجه خوبي كسب كنيد ، بايد صبور باشيد ، حتي اگر براي مدتي اوضاع خوب پيش نرفت و علي رغم درس خواندن زياد ، نتيجه نگرفتيد. زيرا اين دوره با صبر و پشتكار شما به پايان مي رسد و اگر دست از تلاش بر نداريد، قطعاً مزد زحمت خود را خواهيد ديد.

 

هدف از آزمايش هاي آزمايشي را دريابيد

 

متأسفانه ، بسياري از داوطلبان بعد از آزمون هاي آزمايشي يا تست هايي كه توسط معلمان انجام مي شود ، استرس كاذب را تجربه مي كنند. يعني به جاي اينكه به فكر حفظ نقاط قوت و ضعف خود باشند ، اگر نتيجه خوبي كسب كنند ، متكبر مي شوند و با اين فكر كه اين موضوع را به تسلط برده اند ، سطح درس خواندن خود را كاهش مي دهند و اگر نتيجه بدي بدست آورند. دچار مي شوند و وقت خود را صرف غم و اندوه مي كنند.

براي جلوگيري از اين امر ، ما پيشنهاد مي كنيم به جاي فكر كردن در مورد نتيجه كلي آزمون ، روي نتايج هر درس و هم ترازي آنها تمركز كنيد. انجام اين كار به شما امكان مي دهد تا در هر درس پيشرفت آزمون خود را به صورت دقيق اندازه بگيريد و در مورد نقاط قوت و ضعف خود مطلع شويد. علاوه بر اين ، انجام اين كار به شما امكان مي دهد پيشرفت كمي داشته باشيد و نسبت به آينده خوش بين باشيد.

 

تحليل آزمون‌هاي آزمايشي را جدي بگيريد

 

بعد از آزمون ، بايد هر سؤالي را كه پاسخ نداده ايد يا نادرست پاسخ داده ايد ، بررسي كنيد. اگرچه اين مي تواند خسته كننده و وقت گير باشد ، اما براي پيشرفت بايد اين سختي ها را تحمل كنيد. با مرور تست ها، ممكن است مشكلاتي را متوجه بشيد از قبيل كمبود اطلاعات ، فراموشي ، بي دقتي ، اتمام وقت و غيره. مطمئن باشيد كه با كمك مقاله هايي كه در سايت حرف آخر هست مي توانيد براي حل هر يك از موارد فوق برنامه ريزي كنيد و سعي كنيد در آزمون بعدي مشكل يا مشكلات را تا حدي سبك تر كنيد.

 

مطالب را در حافظه بلند مدت خود نگاه داريد

 

بعضي اوقات دليل درصد پايين اين است كه اطلاعات به درستي وارد حافظه بلند مدت شما نمي شوند. روش هاي مختلفي براي ورود اطلاعات به حافظه بلند مدت وجود دارد. يكي از اين راهها تكرار مطلب است؛ به عنوان مثال ، يكي از راههاي يادگيري كلمات انگليسي تكرار است كه البته با روش هايي مانند جعبه لايتنر تقويت مي شود؛ اما يكي از بهترين راههاي ورود اطلاعات به حافظه بلند مدت، پيوند دادن يك مورد به مورد قبلي است. يعني همانطور كه مي خوانيد ، مطالب جديد را با يادگيري قبلي خود مرتبط كنيد ، آنها را با هم مقايسه كرده و مطالب يك موضوع را دسته بندي و به همراه هم به خاطر بسپاريد. بهترين راه براي انجام اين كار خلاصه نويسي آنچه مي خوانيد است. خلاصه نويسي، اگرچه در ابتدا وقت گير است ، مي تواند به شما كمك كند تا موضوعي را در كنار هم قرار دهيد. اين تركيبي از محتوا باعث مي شود كه آن محتوا را به هم مرتبط و مقايسه كنيد. همچنين به شما كمك مي كند تا هرچه را كه خوانده ايد در كمترين زمان ، نزديك به زمان امتحان ، مرور كنيد. اگرچه اين ممكن است در ابتدا كمي وقت گير و دشوار به نظر برسد ، اما در درازمدت مؤثر است.

 

 

تست زدن را جدي بگيريد

 

برخي از دانش آموزان به دليل اينكه در سالها يا ماههاي گذشته در درس خواندن كوتاهي كرده اند، فكر مي كنند كه ابتدا بايد همه عقب ماندگي هاي خود را جبران بكنند، نقاط ضعف خود را از بين ببرند و سپس به آزمون بروند. اما كنكور، يك آزمون است و آزمون خصوصيات خاص خود را دارد و با يك آزمون توصيفي متفاوت است. حتي متن يك سؤال تستي با يك سؤال توصيفي فرق دارد و از همه مهمتر ، در سؤالات آزمون ، زمان پاسخ محدود است و بايد بتوانيد گره و نكته يك سؤال آزمايشي را در مدت زمان كوتاهي و بعد از آن صحيح ترين گزينه رو پيدا كنيد. به همين دليل ، براي آمادگي در آزمون ورودي ، فقط خواندن كتاب هاي درسي و مباحث كافي نيست و بايد زماني را براي تست هر درس اختصاص دهيد و هنگام پاسخ دادن به عنصر، زمان را چك بكنيد.

تو پكيج هاي حرف آخر، اساتيد به اندازه كافي براي شما تست حل كردن و ديگه نيازي به تهيه ي كتاب هاي كمك درسي ديگه نيست.

 

بهترين سايتهاي مديا

۶۲ بازديد ۰ نظر

مجموعه سايتهليي مه شما ميتوانيد  خدمات مربوط به مديا را دريافت كنيد

http://postca.loxblog.com/post/144

http://postbf.parsiblog.com/Posts/231

http://postcr.blog.ir/post/125

http://postbd.parsiblog.com/Posts/232

http://postac.blog.ir/post/187

http://posstac.loxblog.com/post/286

http://postcs.blog.ir/post/136

http://postar.parsiblog.com/Posts/244

http://postej.blog.ir/post/176

http://postbv.loxblog.com/post/219

http://postap.parsiblog.com/Posts/149

http://postao.parsiblog.com/Posts/140

http://postcj.loxblog.com/post/153

http://postec.blog.ir/post/211

http://postah.loxblog.com/post/281

http://postcp.blog.ir/post/127

http://postak.parsiblog.com/Posts/136

http://posteg.blog.ir/post/185

http://postaj.loxblog.com/post/156

http://postct.blog.ir/post/125

http://postan.blog.ir/post/156

http://postby.loxblog.com/post/140

http://posteq.blog.ir/post/179

http://postaf.parsiblog.com/Posts/160

http://postco.blog.ir/post/126

http://postaj.blog.ir/post/169

http://postey.blog.ir/post/143

http://postep.blog.ir/post/158

http://postbx.loxblog.com/post/154

http://posten.blog.ir/post/273

http://posteu.blog.ir/post/146

http://postba.parsiblog.com/Posts/170

http://postcl.blog.ir/post/126

http://postbs.loxblog.com/post/275

http://postbu.loxblog.com/post/247

http://postch.blog.ir/post/126

http://postei.blog.ir/post/136

http://postbe.parsiblog.com/Posts/334

http://postcf.loxblog.com/post/150

http://postcn.blog.ir/post/125

http://postcb.loxblog.com/post/148

http://postch.loxblog.com/post/140

http://postem.blog.ir/post/267

http://postaf.loxblog.com/post/295

http://postbk.parsiblog.com/Posts/147

http://postad.blog.ir/post/229

http://posstaq.blog.ir/post/157

http://postcb.blog.ir/post/158

http://postcg.loxblog.com/post/146

http://postag.parsiblog.com/Posts/140

http://postcm.loxblog.com/post/148

http://postck.blog.ir/post/124

http://postef.blog.ir/post/197

http://postah.blog.ir/post/150

http://postce.blog.ir/post/156

http://postaq.parsiblog.com/Posts/136

http://postci.loxblog.com/post/138

http://postcv.blog.ir/post/143

http://postcn.loxblog.com/post/139

http://postao.loxblog.com/post/299

http://postea.blog.ir/post/220

http://posstap.blog.ir/post/161

http://postev.blog.ir/post/144

http://postbt.loxblog.com/post/148

http://postah.parsiblog.com/Posts/159

http://postcm.blog.ir/post/135

http://postex.blog.ir/post/141

http://postcq.blog.ir/post/126

http://postcj.blog.ir/post/126

http://postcd.loxblog.com/post/140

http://postez.blog.ir/post/143

http://posteo.blog.ir/post/142

http://postaj.parsiblog.com/Posts/237

http://postaf.blog.ir/post/192

http://postat.parsiblog.com/Posts/146

http://postbc.parsiblog.com/Posts/144

http://postag.loxblog.com/post/163

http://postci.blog.ir/post/125

http://postet.blog.ir/post/146

http://postak.loxblog.com/post/385

http://postbz.loxblog.com/post/140

http://posteb.blog.ir/post/207

http://postek.blog.ir/post/185

http://postcb.parsiblog.com/Posts/263

http://postav.parsiblog.com/Posts/133

http://postck.loxblog.com/post/142

http://postax.parsiblog.com/Posts/132

http://postad123.loxblog.com/post/491

http://postcl.loxblog.com/post/140

http://postas.parsiblog.com/Posts/299

http://postan.loxblog.com/post/217

http://postcu.blog.ir/post/136

http://postao.blog.ir/post/163

http://postew.blog.ir/post/142

http://postbw.loxblog.com/post/161

http://posteh.blog.ir/post/150

http://postan.parsiblog.com/Posts/158

http://postau.parsiblog.com/Posts/135

http://postel.blog.ir/post/254

http://postag.blog.ir/post/155